Μοριοδοτούμενο Πρόγραμμα
Σκοπός
Σκοπός Προγράμματος:
Σκοπός του προγράμματος είναι η ενδυνάμωση, η επαγγελματική ανάπτυξη/εξέλιξη των εκπαιδευόμενων σε θέματα οργάνωσης, διαχείρισης και διοίκησης στην Εκπαίδευση και σε ζητήματα που άπτονται της άσκησης αλλά και της υποστήριξης της διεύθυνσης σε ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό οργανισμό σε μια σύγχρονη εκπαιδευτική μονάδα ή και περιφερειακή δομή εκπαίδευσης.
Το εν λόγω εκπαιδευτικό πρόγραμμα στοχεύει στο να παράσχει τα απαραίτητα εφόδια σε όσους επιθυμούν να ασχοληθούν με τη διοίκηση ενός εκπαιδευτικού οργανισμού, μιας εκπαιδευτικής μονάδας, μιας εκπαιδευτικής περιφερειακής δομής είτε αυτή ανήκει στον χώρο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και δευτεροβάθμιας δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης, είτε στο χώρο της μεταδευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και κατάρτισης. Στοχεύει στην παροχή γνώσεων, στην ανάπτυξη δεξιοτήτων διαχείρισης οργάνωσης και διοίκησης της εκπαίδευσης και στην ενίσχυση των συμπεριφορών /στάσεων με απώτερο στόχο την υιοθέτηση και εκδήλωση αξιών και στάσεων, στον μετασχηματισμό ενδιαφερόντων και συμπεριφορών, καθώς και στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και την ικανότητα προσαρμογής στο πλαίσιο εφαρμογής αρχών διαχείρισης και εφαρμογής ποιότητας σε έναν εκπαιδευτικό οργανισμό της αρμοδιότητάς τους.
Στρατηγική του Υ.ΠΑΙ.Θ., αποτελεί ο μετασχηματισμός της διοίκησης των εκπαιδευτικών μονάδων από τη Διοίκηση διαδικασιών σε Διοίκηση μέσω στόχων των οποίων βασικό και κύριο μέλημα είναι η εξυπηρέτηση του μαθητή και της μαθήτριας. Η εκπαίδευση του 21 αιώνα, προαπαιτεί τη δημιουργία στελεχών εκπαίδευσης ικανών να προσδιορίζουν μια σαφή εκπαιδευτική πολιτική, αναπτύσσοντας την αποστολή, το όραμα και τις αξίες της, προκειμένου να μπορούν να αναπτύσσουν και να εφαρμόζουν ένα σύστημα διοίκησης της οργάνωσης, της απόδοσης και της αλλαγής υποκινώντας και υποστηρίζοντας τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας να δρουν καινοτόμα ως πρότυπα αξιών και στάσεων
Διδακτικές Ενότητες
Διδακτικές Ενότητες του Προγράμματος:
1. Εκπαιδευτική Πολιτική - Στρατηγική και ευρωπαϊκή διάσταση στην Εκπαίδευση
- Εκπαιδευτική Πολιτική: Περιεχόμενο και στάδια ανάπτυξης
- Λόγοι και πολιτικές της Ευρωπαϊκή Ένωσης και των Διεθνών Οργανισμών για την Εκπαίδευση
- Ευρωπαϊκά Προγράμματα δράσης
- Ο ρόλος των εκπαιδευτικών και των στελεχών στο πλαίσιο της Δια Βίου μάθησης.
2. Διοίκηση και Οργάνωση Εκπαιδευτικών Μονάδων και Οργανισμών
- Βασικές Έννοιες. Λειτουργίες και Θεωρίες της Διοίκησης
- Σύγχρονα μοντέλα διοίκησης & οργάνωσης
- Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Η οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης. Αποκέντρωση και αυτονομία
- Στελέχωση δομών και υπηρεσιών της εκπαίδευσης
3. Προγραμματισμός - Σχεδιασμός στην Εκπαίδευση και τους Οργανισμούς
- Προγραμματισμός/Σχεδιασμός: Εννοιολογικές προσεγγίσεις και Θεσμικό Πλαίσιο στην Ελληνική Εκπαίδευση.
- Στρατηγικός & Λειτουργικός προγραμματισμός. Προγραμματισμός και λήψη αποφάσεων στην εκπαίδευση. Ο ρόλος εκπαιδευτικών & στελεχών.
- Αλλαγές - καινοτομίες: Εισαγωγή και διαχείρισή τους στην εκπαίδευση
- Αλλαγές στη σχολική μονάδα. Επιχειρησιακά σχέδια δράσης
4. Ηγεσία και Διοίκηση στους Οργανισμούς και την Εκπαίδευση
- Ηγεσία & διοίκηση: Εννοιολογικές αποσαφηνίσεις
- Θεωρίες, μοντέλα και τύποι ηγεσίας
- Οργανωσιακή κουλτούρα - σχολική αποτελεσματικότητα και ο ρόλος της διοίκησης/ηγεσίας
- Συναισθηματική Νοημοσύνη και Ηγεσία
5. Θεσμικό Πλαίσιο, Εκπαιδευτική και Διοικητική Νομοθεσία στη λειτουργία της Εκπαίδευσης
- Εκπαιδευτική Νομοθεσία. Θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της εκπαίδευσης.
- Διοικητική Νομοθεσία. Έλεγχος, εποπτεία, κανόνες νομιμότητας και διοικητικής δράσης
- Φορείς και οργανισμοί του Υ.ΠΑΙ.Θ. – Επικοινωνία μεταξύ δημόσιων υπηρεσιών και πολιτών. Κατάρτιση και έκδοση εγγράφων.
- Χρηματοδότηση της Πρωτοβάθμιας (Προσχολικής & Δημοτικής) και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
6. Ψηφιακός Μετασχηματισμός στην Διοίκηση και την Εκπαίδευση
- Ψηφιακός μετασχηματισμός και εκπαιδευτική διοίκηση
- Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση. Εφαρμογές για την διοίκηση στην Εκπαίδευση
- Διαλειτουργικότητα και Πληροφορικά Συστήματα
- Εξ αποστάσεως εκπαίδευση - Ψηφιακές εφαρμογές ηλεκτρονικής μάθησης
7. Η Αξιολόγηση στη Δημόσια Διοίκηση και την Εκπαίδευση –Διασφάλιση της Ποιότητας
- Η αξιολόγηση στη δημόσια διοίκηση - Το Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης (ΚΠΑ)
- Διοίκηση Ολικής ποιότητας στην εκπαίδευση
- Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών – διαδικασία της αυτόαξιολόγησης
- Παιδαγωγικά σχέδια δράσης για την αυτό αξιολόγηση και τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου
8. Από τη Διοίκηση - Ηγεσία στο σχολείο ως Οργανισμός και Κοινότητα Μάθησης (Ο.Κ.Μ.)
- Το σχολείο ως Ο.Κ.Μ. – Χαρακτηριστικά και διαστάσεις.
- Δια βίου μάθηση & επαγγελματική ανάπτυξη/ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών. Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών (Φορείς, Προγράμματα και μορφές επιμόρφωσης)
- Ο ρόλος των εκπαιδευτικών, των Διευθυντών και της Παιδαγωγικής/Επιστημονικής Καθοδήγησης
9.Επικοινωνία – Συγκρούσεις & Κρίσεις στους Οργανισμούς και την Εκπαίδευση
- Επικοινωνία, Συγκρούσεις & Κρίσεις: Εννοιολογικές αποσαφηνίσεις
- Επικοινωνιακές δεξιότητες στη διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων και οργανισμών
- Επίλυση διαφωνιών και συγκρούσεων στο σχολικό οργανισμό
- Οι κρίσεις και η πρόληψή τους στο σύγχρονο σχολείο στο πλαίσιο της συμβουλευτικής
- Επιθετικότητα – σχολική βία: πρόληψη & αντιμετώπιση. Ο θεσμός του «Συμβούλου Σχολικής ζωής»
10. Ετερότητα – Διαπολιτισμική Αγωγή & Εκπαίδευση
- Διαπολιτισμική εκπαίδευση και η διαπολιτισμική ετοιμότητα/ικανότητα των εκπαιδευτικών
- Εκπαίδευση και ένταξη των προσφύγων/μεταναστών μαθητών στην Ελλάδα. Παρουσίαση υποστηρικτικού ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού.
- Διαπολιτισμική Κοινότητα Μάθησης: Διαστάσεις και Χαρακτηριστικά Διοίκηση –Ηγεσία και διαπολιτισμικό σχολείο.
- Ανθρώπινα Δικαιώματα και σχολική εκπαίδευση. Ενδεικτικό Ψηφιακό υποστηρικτικό εκπαιδευτικό υλικό για την ΕΑΔ.
Κόστος & Εκπτωτική Πολιτική
Κόστος Προγράμματος: 350€
Ειδική τιμή λόγω πανδημίας COVID-19: 210€
ΟΜΑΔΑ Α: Έκπτωση 10% (315,00€)
- Εκπαιδευόμενοι που επιθυμούν να καταβάλουν εφάπαξ τα δίδακτρα του Προγράμματος
ΟΜΑΔΑ Β: Έκπτωση 15% (297,50€)
- Συμμετοχή τριών ατόμων και άνω από τον ίδιο φορέα
- Εργαζόμενοι σε φορείς με παρεμφερές αντικείμενο με εκείνο του εκπαιδευτικού προγράμματος
ΟΜΑΔΑ Γ: Έκπτωση 20% (280,00€)
- Συμμετοχή στον ίδιο κύκλο σπουδών δύο ή περισσοτέρων ατόμων που συνδέονται με πρώτου και δευτέρου βαθμού συγγένεια
- Εκπαιδευόμενοι που έχουν παρακολουθήσει ή παρακολουθούν επιμορφωτικό πρόγραμμα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου
ΟΜΑΔΑ Δ: Έκπτωση 25% (262,50€)
- Άνεργοι
- Πολύτεκνοι
- ΑμεΑ
- Υπάλληλοι του Δημοσίου Τομέα
- Κάτοχοι Ευρωπαϊκής Κάρτας Νέων
- Γονείς Μονογονεϊκών οικογενειών με ετήσιο εισόδημα κάτω από 15.000 ευρώ
- Γονείς που έχουν ανήλικα τέκνα με ειδικές ανάγκες
ΟΜΑΔΑ Ε: Έκπτωση 50% (175,00€)
- Υπάλληλοι ΑΕΙ και Ερευνητικών Κέντρων
Δόσεις
Η καταβολή του ποσού για όσους επιθυμούν να παρακολουθήσουν όλες τις θεματικές ενότητες του Προγράμματος, μπορεί να γίνει σε 3 δόσεις .
Εκπτωτική Πολιτική
Σημειώνεται ότι οι εκπτώσεις διδάκτρων δεν λειτουργούν σε καμία περίπτωση αθροιστικά. Συγκεκριμένα, αν κάποιος εκπαιδευόμενος εντάσσεται σε παραπάνω από μία κατηγορίες δικαιούχων, θα του χορηγηθεί η έκπτωση για την μία κατηγορία που ο ίδιος θα επιλέξει, ώστε να κάνει χρήση του δικαιώματός του. Επίσης, η προβλεπόμενη για την εφάπαξ καταβολή διδάκτρων έκπτωση, δεν ισχύει σε περίπτωση που χορηγηθεί έκπτωση για οποιαδήποτε από τις ανωτέρω περιπτώσεις.
Ακαδημαϊκή Ταυτότητα
Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος Προγράμματος:
Γκιόσος Ιωάννης, Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών - ΣΕΠ στην Θεματική Ενότητα «Ανοικτή και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου
Απαιτούμενα τυπικά προσόντα συμμετεχόντων
- Βασικές γνώσεις χειρισμού Η/Υ, πρόσβαση στο διαδίκτυο και σε e-mail
Μέθοδος Εκπαίδευσης
Ασύγχρονη εξ αποστάσεως