Μοριοδοτούμενο Πρόγραμμα
Σκοπός
Σκοπός Προγράμματος:
Σκοπός του Επιμορφωτικού Προγράμματος "Επιμόρφωση Εκπαιδευτών της Διδασκαλίας της Νέας Ελληνικής ως Δεύτερη - Ξένη Γλώσσα σε μετανάστες - πρόσφυγες, ρομά (Μεθοδολογία και τεχνικές εκπαιδευτικής προσέγγισης)" είναι η ενίσχυση της εκπαιδευτικής επάρκειας των εκπαιδευτών μη τυπικής εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών-διδασκόντων και στελεχών της τυπικής εκπαίδευσης, οι οποίοι εμπλέκονται στην εκπαίδευση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και δη μεταναστών και προσφύγων στο πλαίσιο της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης.
Πιο συγκεκριμένα, σκοπός του συγκεκριμένου Προγράμματος είναι η διαμόρφωση ενός «ισχυρού» εκπαιδευτή που δραστηριοποιείται σε απαιτητικό διαπολιτισμικό περιβάλλον, ο οποίος με την εφαρμογή σύγχρονων διδακτικών σχεδιασμών, θα είναι σε θέση να υλοποιήσει επιτυχώς τους στόχους της διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης – ξένης γλώσσας.
Διδακτικές Ενότητες
Διδακτικές Ενότητες του Προγράμματος:
1. Στάδια μετεξέλιξης της ελληνικής γλώσσας μέσα στο χρόνο, στο πλαίσιο των αλλαγών της πληθυσμιακής δομής της ελληνικής κοινωνίας.
- Περίοδοι της ελληνικής γλώσσας με βάση τις αλλαγές σε: φωνητικό-φωνολογικό, συντακτικό, μορφολογικό και λεξιλογικό επίπεδο.
- Εξέλιξη της ελληνικής γλώσσας στο πλαίσιο της πολιτισμικής ανάπτυξης (Μυκηναϊκή γλώσσα, αττική διάλεκτος, ελληνική γλώσσα και τουρκοκρατία, δημοτική ή καθαρεύουσα κτλ.)
2. Μετανάστες και Πρόσφυγες: ομοιότητες και διαφορές στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η διδασκαλία της πρώτης/μητρικής γλώσσας. Μορφές διγλωσσίας
- Η ιδιότητα του «Μετανάστη»: χαρακτηριστικά
- Η ιδιότητα του «Πρόσφυγα»: χαρακτηριστικά
- Άσυλο και Μετανάστευση
- Οργάνωση της εκπαιδευτικής μεθοδολογία πρώτης/μητρικής γλώσσας
- Προβλήματα που προκύπτουν λόγω διγλωσσίας
- Προϋποθέσεις ορθής δίγλωσσης εκπαίδευσης
3. Ο ρόλος της ελληνικής γλώσσας στο πλαίσιο της κοινωνικής προσαρμογής προσφύγων και μεταναστών στον ελλαδικό χώρο.
- Γλώσσα και ελληνική κοινωνία.
- Γλωσσική πολιτική και πράξη – ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
- Μεταβλητότητα, διατήρηση και εξάπλωση της γλώσσας.
- Φθορά της γλώσσας.
4. Σχεδιασμός – εκπόνηση – διαχείριση εκπαιδευτικού υλικού διδασκαλίας της Νέας Ελληνικής, με βάση τα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες της ομάδας στόχου: α) ενήλικες μετανάστες – πρόσφυγες, β) ανήλικοι μαθητές μετανάστες και πρόσφυγες.
- Προσέγγιση της διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας σε θεωρητικό και παιδαγωγικό επίπεδο
- Ο ρόλος του εκπαιδευτή στη μαθησιακή διαδικασία
- Διδακτική σκοπιμότητα - Ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες της ομάδας – στόχος
- Δεξιότητες εκπαιδευομένων
5. Πολιτισμικό προφίλ και γνωσιακό υπόβαθρο εκπαιδευομένων σε σχέση με την ελληνική γλώσσα.
- Η Διαπολιτισμική -κοινωνία στις διάφορες εκδοχές της.
- Η πολιτισμική «φυσιογνωμία» του αλλοδαπού εκπαιδευόμενου
- Πολιτισμική ισότητα και γλωσσική εκπαίδευση
6. Προϋποθέσεις ορθής διαχείρισης διαπολιτισμικής τάξης: τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των εκπαιδευομένων ανά φύλο, κοινωνικό και θρησκευτικό υπόβαθρο.
- Κοινωνική/ ατομική ετερότητα
- Πολιτισμική/ Θρησκευτική ταυτότητα
- Φύλο/Διαπολιτισμική εκπαίδευση
- Διαμόρφωση περιβάλλοντος εκπαίδευσης
- Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία/ διαπολιτισμική τάξη
7. Χαρακτηριστικά και περιεχόμενο των επιπέδων γλωσσομάθειας με βάση τα διεθνή και ευρωπαϊκά δεδομένα.
- Κοινό ευρωπαϊκό πλαίσιο αναφοράς
- Επίπεδα γλωσσομάθειας
- Ιδιαιτερότητες στο γραπτό και τον προφορικό λόγο ανάλογα με την γλώσσα καταγωγής
8. Βασικές παράμετροι της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και της εκπαίδευσης εκπαιδευτών. Βασικές παράμετροι και στρατηγικές της εκπαιδευτικής διαδικασίας εκμάθησης της Νέας Ελληνικής ως δεύτερης /ξένης γλώσσας.
- Οι έννοιες των όρων διαπολιτισμικότητα – πολυπολιτισμικότητα
- Αρχές και στόχοι της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης
- Εκπαίδευση Εκπαιδευτών
- Ο ρόλος του εκπαιδευτή
- Βασικά στάδια διδασκαλίας
- Στρατηγικές διδασκαλίας
- Επικοινωνιακές δεξιότητες
- Περιεχόμενο και διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας
9. Τεχνικές αξιολόγησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας
- Αντικείμενο αξιολόγησης
- Τεχνικές και μέσα αξιολόγησης
- Σημασία συνεχόμενης αξιολόγησης
10. Νέες Τεχνολογίες και διδασκαλία της Νέας Ελληνικής ως δεύτερη/ξένη γλώσσας.
- Θεωρία και μεθοδολογία
- Υποστήριξη της διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας με τεχνολογικά μέσα
- Διαδίκτυο και διδασκαλία της ελληνικής γλώσσα και της ελληνικής ιστορίας-πολιτισμού
- Προσαρμογή εκπαιδευτικού υλικού
Κόστος & Εκπτωτική Πολιτική
Κόστος Προγράμματος: 690€
Ειδική τιμή λόγω πανδημίας COVID-19: 414€
ΟΜΑΔΑ Α: Έκπτωση 10% (621,00€)
- Εκπαιδευόμενοι που επιθυμούν να καταβάλουν εφάπαξ τα δίδακτρα του Προγράμματος
- Εκπαιδευόμενοι που έχουν παρακολουθήσει ΕπιμορφωτικόΠρόγραμμα του ΚΕΔΙΒΙΜ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
- Εργαζόμενοι σε εταιρείες με παρεμφερές αντικείμενο με αυτό του Επιμορφωτικού Προγράμματος
ΟΜΑΔΑ Β: Έκπτωση 25% (517,00€)
- Άνεργοι
- Φοιτητές
- Πολύτεκνοι
- ΑμεΑ
- Συμμετοχή στον ίδιο κύκλο σπουδών δύο ή περισσοτέρων ατόμων που συνδέονται με πρώτου βαθμού συγγένεια
ΟΜΑΔΑ Γ: Έκπτωση 50% (345,00€)
- Προσωπικό που εργάζεται στα ΑΕΙ – ΑΤΕΙ της ημεδαπής
Δόσεις
Η καταβολή του ποσού για όσους επιθυμούν να παρακολουθήσουν όλες τις θεματικές ενότητες του Προγράμματος, μπορεί να γίνει σε 3 δόσεις .
Εκπτωτική Πολιτική
Για τη χορήγηση της έκπτωσης απαιτείται η αποστολή των σχετικών δικαιολογητικών που τεκμηριώνουν το δικαίωμα της έκπτωσης και θα ενημερώνεστε από τη γραμματειακή υποστήριξη του προγράμματος.
Σημειώνεται ότι οι εκπτώσεις διδάκτρων δεν λειτουργούν σε καμία περίπτωση αθροιστικά. Συγκεκριμένα, αν κάποιος εκπαιδευόμενος εντάσσεται σε παραπάνω από μία κατηγορίες δικαιούχων, θα του χορηγηθεί η έκπτωση για την μία κατηγορία που ο ίδιος θα επιλέξει, ώστε να κάνει χρήση του δικαιώματός του. Επίσης, η προβλεπόμενη για την εφάπαξ καταβολή διδάκτρων έκπτωση, δεν ισχύει σε περίπτωση που χορηγηθεί έκπτωση για οποιαδήποτε από τις ανωτέρω περιπτώσεις.
Ακαδημαϊκή Ταυτότητα
Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος Προγράμματος:
Παρθένης Χρήστος, Επ. Καθηγ. Παιδαγωγικής, Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
Απαιτούμενα τυπικά προσόντα συμμετεχόντων
- Πρόσβαση στο Διαδίκτυο
- Κατοχή προσωπικού e-mail
- Βασικές γνώσεις χειρισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών
- Nα είναι απόφοιτοι ΑΕΙ & ΑΤΕΙ ή
- Να είναι εν ενεργεία μεταπτυχιακοί φοιτητές ή κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου σχετικό με τη γλωσσική εκπαίδευση, την ελληνική ιστορία, τον ελληνικό πολιτισμό, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και τη διά βίου μάθηση.