ekpa

Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Βιωματική Μάθηση με Μικροδιδασκαλίες

Έναρξη:

 

25.05.2020

Διάρκεια:

     

2 μήνες /160 ώρες

Μονάδες ECVET:

 

6

Προαπαιτούμενο για τις Εξετάσεις του ΕΟΠΠΕΠ

Σκοπός

Σκοπός Προγράμματος:

Σκοπός του Επιμορφωτικού Προγράμματος είναι οι επιμορφούμενοι/ες να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους με βασικές αρχές σχεδιασμού και διδακτικής πρακτικής της εκπαίδευσης ενηλίκων, καθώς και με τεχνικές αυτό-αξιολόγησης του έργου του εκπαιδευτή ενηλίκων.

Βασικοί στόχοι του Προγράμματος είναι ο εμπλουτισμός των γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων που απαιτούνται, ώστε οι Εκπαιδευτές Ενηλίκων να μπορούν να αντεπεξέλθουν με επιτυχία στην εκπαιδευτική διαδικασία στο πλαίσιο των δομών Δια Βίου Μάθησης, καθώς και στις εξετάσεις εκπαιδευτικής επάρκειας υποψηφίων Εκπαιδευτών Ενηλίκων του ΕΟΠΠΕΠ.

Με την παρακολούθηση των διδακτικών ενοτήτων και της βιωματικής μάθησης, μέσα από τις μικροδιδασκαλίες του Προγράμματος, οι συμμετέχοντες θα ενισχύσουν και θα αναβαθμίσουν τις γνώσεις τους σε θέματα που αφορούν την κατανόηση αρχών και διδακτικών πρακτικών, ως εκπαιδευτές ενηλίκων.

Για την υλοποίηση των στόχων του, το Πρόγραμμα περιέχει τα εξής συστατικά στοιχεία:

  1. Καθοδηγεί τους επιμορφωμένους ώστε να κατατάξουν συστηματικά σε υποενότητες και να κατανοήσουν καλύτερα, ολοκληρωμένα και με πρακτικό τρόπο το υλικό της Τράπεζας Θεμάτων του ΕΟΠΠΕΠ.
  2. Προσφέρει στοιχεία-κλειδιά, αναλύσεις εννοιών και επεξηγήσεις, ώστε όσοι συμμετέχουν στις εξετάσεις πιστοποίησης του ΕΟΠΠΕΠ να μπορούν με επιτυχία να ανταποκρίνονται στις μελέτες περίπτωσης και στις άλλες ερωτήσεις, οι οποίες έχουν αυξημένο βαθμό δυσκολίας (τύπος Γ= πολύ δύσκολες).
  3. Εξασκεί τους εκπαιδευόμενους στην παρουσίαση μικροδιδασκαλίας και στην ανταπόκριση στις απαιτήσεις της συνέντευξης μέσα από δύο διά ζώσης συναντήσεις, στις οποίες θα μετέχει μικρή ομάδα εκπαιδευομένων. Αυτές οι συναντήσεις θα γίνονται σε μεγάλες πόλεις της χώρας, ώστε να μπορούν να μεταβαίνουν με άνεση οι συμμετέχοντες. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, οι συμμετέχοντες θα παρακολουθούν τις συναντήσεις μέσω τηλεδιάσκεψης.

Διδακτικές Ενότητες

Διδακτικές Ενότητες του Προγράμματος:

1. Ομάδα εκπαιδευομένων- Ομάδες Στόχοι

  • Χαρακτηριστικά των ενήλικων εκπαιδευόμενων και προϋποθέσεις αποτελεσματικής μάθησης.
  • Ανάγκες εκπαιδευόμενων και εμπόδια στη μάθηση.
  • Αποτελεσματική λειτουργία εκπαιδευόμενης ομάδας.

2. Δυναμική της Ομάδας

  • Προσδιορισμός της δυναμικής της ομάδας
  • Οι ρόλοι στην ομάδα
  • Στάδια ανάπτυξης της ομάδας
  • Προετοιμασία και πραγματοποίηση της εναρκτήριας συνάντησης
  • Βιωματική εκπαίδευση και επικοινωνία
  • Διαχείριση της διεργασίας

3. Θεωρητικό Πλαίσιο- Αρχές Εκπαίδευσης Ενηλίκων

  • Οι αρχές και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της εκπαίδευσης ενηλίκων
  • Η βιωματική - εμπειρική μάθηση
  • Βασικές θεωρίες Εκπαίδευσης Ενηλίκων

4. Ιστορική Εξέλιξη-Εκπαιδευτική Πολιτική

  • Προσδιορισμός βασικών όρων
  • Ιστορική εξέλιξη της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
  • Ευρωπαϊκές πολιτικές για την εκπαίδευση ενηλίκων
  • Το Ελληνικό θεσμικό πλαίσιο της Διά Βίου Μάθησης

5. Μεθοδολογία Σχεδιασμού- Κοινωνικό, Οικονομικό, Πολιτισμικό Πλαίσιο

  • Μελέτη του οικονομικοκοινωνικού πλαισίου και των χαρακτηριστικών των εκπαιδευόμενων.
  • Διερεύνηση των εκπαιδευτικών αναγκών.
  • Προσδιορισμός του σκοπού, των στόχων και του περιεχομένου του Επιμορφωτικού Προγράμματος.
  • Επιλογή των εκπαιδευτικών τεχνικών και εποπτικών μέσων.
  • Σχεδιασμός της αξιολόγησης.

6. Εκπαιδευτικές Μέθοδοι και Τεχνικές-Εκπαιδευτική Διεργασία

  • Ενεργητικές-βιωματικές εκπαιδευτικές τεχνικές
  • Ο βαθμός χρησιμότητας και οι προδιαγραφές της εισήγησης
  • Κριτήρια επιλογής εκπαιδευτικών τεχνικών

7. Βασικές Ικανότητες- Φύλο- Διαπολιτισμικότητα

  • Οι βασικές ικανότητες
  • Ο ρόλος του φύλου των εκπαιδευόμενων
  • Ζητήματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης ενηλίκων

8. Εκπαιδευτικό υλικό- Εποπτικά μέσα-Χώρος

  • Τα εποπτικά μέσα διδασκαλίας
  • Το εκπαιδευτικό υλικό
  • Ο εκπαιδευτικός χώρος

9. Αυτοαξιολόγηση- Συνεχής Ανάπτυξη

  • Προσδιορισμός και σημασία της αυτό-αξιολόγησης
  • Είδη και μοντέλα αυτό-αξιολόγησης
  • Εφαρμογή της αυτό-αξιολόγησης

10. Εξάσκηση στη Μικροδιδασκαλία και στη Συνέντευξη

  • Κριτήρια αξιολόγησης μικροδιδασκαλίας
  • Ανταπόκριση στις απαιτήσεις της συνέντευξης

Κόστος & Εκπτωτική Πολιτική

Κόστος Προγράμματος: 290€

ΟΜΑΔΑ Α: Έκπτωση 10% (261,00€)

  • Εκπαιδευόμενοι που επιθυμούν να καταβάλουν εφάπαξ τα δίδακτρα του Προγράμματος
  • Εκπαιδευόμενοι που έχουν παρακολουθήσει Επιμορφωτικό Πρόγραμμα του ΚΕΔΙΒΙΜ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
  • Εργαζόμενοι σε εταιρείες με παρεμφερές αντικείμενο με αυτό του Επιμορφωτικού Προγράμματος

ΟΜΑΔΑ Β: Έκπτωση 25% (217,00€)

  • Άνεργοι
  • Φοιτητές
  • Πολύτεκνοι
  • ΑμεΑ
  • Συμμετοχή στον ίδιο κύκλο σπουδών δύο ή περισσοτέρων ατόμων που συνδέονται με πρώτου βαθμού συγγένεια

ΟΜΑΔΑ Γ: Έκπτωση 50% (145,00€)

  • Προσωπικό που εργάζεται στα ΑΕΙ – ΑΤΕΙ της ημεδαπής

Δόσεις

Η καταβολή του ποσού για όσους επιθυμούν να παρακολουθήσουν όλες τις θεματικές ενότητες του Προγράμματος, μπορεί να γίνει σε 3 δόσεις .

Εκπτωτική Πολιτική

Για τη χορήγηση της έκπτωσης απαιτείται η αποστολή των σχετικών δικαιολογητικών που τεκμηριώνουν το δικαίωμα της έκπτωσης σε ηλεκτρονική μορφή στο e-mail Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.. Παρακαλούμε, ελέγχετε το μέγεθος των αρχείων πριν την αποστολή (μέχρι 5 MByte το μέγιστο).

Σημειώνεται ότι οι εκπτώσεις διδάκτρων δεν λειτουργούν σε καμία περίπτωση αθροιστικά. Συγκεκριμένα, αν κάποιος εκπαιδευόμενος εντάσσεται σε παραπάνω από μία κατηγορίες δικαιούχων, θα του χορηγηθεί η έκπτωση για την μία κατηγορία που ο ίδιος θα επιλέξει, ώστε να κάνει χρήση του δικαιώματός του. Επίσης, η προβλεπόμενη, για την εφάπαξ καταβολή διδάκτρων έκπτωση, δεν ισχύει σε περίπτωση που χορηγηθεί έκπτωση για οποιαδήποτε από τις ανωτέρω περιπτώσεις.

Ακαδημαϊκή Ταυτότητα

Ακαδημαϊκοί Υπεύθυνοι Προγράμματος:

Παπακωνσταντίνου Γεώργιος, Καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Κόκκος Αλέξης, Ομότιμος Καθηγητής Εκπαίδευσης Ενηλίκων, Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ)

Απαιτούμενα τυπικά προσόντα συμμετεχόντων

  • Πρόσβαση στο Διαδίκτυο
  • Κατοχή προσωπικού e-mail
  • Βασικές γνώσεις χειρισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών

 

online application

faq

login